باسمه تعالي
فرم فرايند و روند فعاليت هاي آموزشي و راهبردي دبيران براي اوليا و دانش آموزان
نام ونام خانوادگي دبير: مسعود مجدآرا نام درس : عربي پايه تحصيلي : دهم ، یازدهم سابقه آموزشي :
نام ونام خانوادگي دبير: آقاپور نام درس : عربي پايه تحصيلي : دوازدهم سابقه آموزشي :
1- روش تدريس دبير دركلاس:
ادبيات وزبان عربي : تدريس قواعد درس به صورت مكتوب روي تخته ، حل تمرينات مربوط به درس از خارج كتاب ، روخواني متن درس ومعنا كردن حضوري درس( لغات ، اصطلاحات ) يادآوري مطالب سالهاي قبل با حل تمرينات
2- توقعات آموزشي دبير از دانش آموزان
توجه به درس در سر كلاس ، حضور مرتب در كلاس ، نپرداختن به تكاليف دروس ديگر در كلاس هنگام تدريس و انجام تمرين (بعضي از دانش آموزان كتاب هاي كمك درسي به كلاس مي آورند وبه بهانه اين كه مطالب مطرح شده درس ، در كتاب هاي كمك درسي هست از نوشتن مطالب و توجه به درس خودداري مي كنند.
3- توقعات آموزشي دبير از اولياي محترم:
الف ) مراجعه حضوري به دبيرستان حداقل در ماه يك بار و آشنا شدن با وضعيت درسي ، انضباطي وساير موارد فرزندشان ازطريق ارتبا ط مستقيم با دبيران
ب) توجه دادن فرزندان به اهميت امتحانات نهايي و تاثير نمرات آن در كنكور
4- چگونگي مطالعه دانش آموزان درمنزل :
روخواني متون درس ها، خواندن لغت نامه دروس و مرور درس در روز قبل از درس ، اهميت دادن به آزمون ها به عنوان نمره مستمر و مطالعه دروس به صورت متناوب و نه يكباره چندين دروس در يك شب
5- چگونگي انجام تكليف توسط دانش اموزان
در رديف 2 جواب داده شده است .
6- چگونگي نظارت اوليا بر انجام تكاليف
الف ) توجه به حضور در آزمون ها
ب) توجه به برنامه آزمون ها
پ ) برنامه ريزي با كمك خود دانش آموزبراي جلوگيري از اتلاف وقت